Activitat 1

El semàfor dels coneixements

L'objectiu d'aquesta activitat és treballar a partir dels coneixements previs dels alumnes a través de fotografies i de preguntes amb la finalitat de conèixer el punt de partida dels alumnes i fer una petita introducció dels temes que es treballaran durant les pròximes sessions. 

Per fer l'activitat serà necessari que el mestre prepari el següent material:

  • Cartolines de color verd, taronja i vermell.
  • Fotografies de personatges històrics dels diferents períodes que treballarem:
                                   Felipe VI
                                   Juan Carlos I
                                   José Maria Aznar
                                   Mariano Rajoy
                                   Francisco Franco
                                   Adolfo Suárez
                                   Felipe González
                                   Jose Luís Rodríguez Zapatero
                                   Altres

  • Preguntes, de respostes curtes, relacionades amb els períodes que treballarem:
                                   Qui va ser el primer president de la democràcia?
                                   Què és una dictadura?
                                   Quan va entrar l'euro a Espanya?
                                   Com es diu el president de l'estat actual?
                                   Com es diu el president actual de Catalunya?
                                   Qui va ser el primer rei després del franquisme?
                                   Altres


Un cop tinguem preparat el material, a l'aula, penjarem les tres cartolines a la pissarra. A sobre de la cartolina de color verd, escriurem, amb guix: "Ho sé!"; a sobre de la cartolina de color taronja anotarem: "Em sona..."; i, per últim, a sobre de la cartolina vermella hi posarem: "No ho sé".

Un cop ho tinguem preparat, explicarem com funciona l'activitat: En una caixa hi haurà fotografies i preguntes sobre la història que van de l'any 1936 fins al 2015, és a dir, des de què van néixer els avis fins a l'actualitat. 
Els explicarem que, entre tots, hem d'enganxar aquelles preguntes i aquelles fotografies a les cartolines de colors, classificant-les segons els coneixements de cadascú. Per fer-ho cada alumne agafarà una pregunta o una fotografia i la classificarà a partir de : si ho sap, si li sona o si no ho sap, fent així, que tots puguin participar.

Un cop estigui tot enganxat a les cartolines, ens pararem a comentar els diferents personatges i preguntes de la cartolina de color verd. Per fer-ho, demanarem als alumnes que hagin enganxat en aquesta cartolina, que expliquin allò que saben del personatge o de la pregunta que han classificat. Farem el mateix amb la cartolina de color taronja i vermella, per saber si algú sap la resposta. 
Davant aquelles fotografies que no han estat reconegudes o aquelles preguntes que no han estat contestades o encertades, demanarem als alumnes que busquin la resposta a través de la web i la redactin en una frase. 
Un cop tinguin la resposta, enganxarem a la cartolina la frase a sota de cada pregunta o fotografia. 
Amb la cartolina de color verd i taronja també posarem una frase, a sota de cada personatge o pregunta, amb la resposta que han explicat els alumnes a l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada